Кадри вирішують все! І логістика не є винятком. Ти можеш бути мега професіоналом, знати і вміти як побудувати всі процеси руху матеріального потоку в ланцюжку поставчання, але якщо в тебе немає замотивованої команди, справи не буде…

 Логістика, – вона різна: склад, транспорт, планування та прогнозування, закупівлі, ЗЕД, клієнтський сервіс. Кожна сфера має свої специфічні завдання та цілі. І для кожної ролі у логістиці – різні вимоги. Для розуміння, про що я говорю, наведу якийсь збірний образ щодо кожної функції:

 Рухаємось за логікою процесів. На початку – Планування:

 Менеджер з планування – «голова» логістики – від його точності та акуратності залежить точність прогнозу попиту, своєчасність замовлень товару, оборотність та рівень сервісу. Часто – інтроверт, здатний концентруватися та утримувати у увазі одне завдання довгий час. (Довге для мене-більше 45 хвилин). Володіє аналітичним мисленням і математичним складом розуму. Можливе суміщення з функцією менеджера облікової бази. Не рекомендується поєднувати цю позицію з транспортною логістикою, закупівлею та клієнтським сервісом.

 Менеджер із закупівель та ЗЕД – «ноги» логістики. Основні компетенції дуже схожі на менеджера відділу продажів. Він вміє швидко орієнтуватися в комерційних питаннях, вміє побачити вигоду раніше свого візаві, відстояти найкращі умови договору, що має здатність домовлятися і вирішувати не стандартні питання. Він акуратний у комерційних питаннях і документах і вирішить питання на всіх рівнях від перевізника – до митного інспектора. Як правило, це екстраверти, холерики/сангвініки. Це особлива каста людей здатна поєднувати і закупівлю та зовнішню транспортну логістику.

 Менеджер складу (Зав склад) – “тіло” логістики. Він вибудує процеси на складі та тримає в цупких руках не простий складський персонал. Він відповідальний (матеріально і морально) і чесний, схильний до впорядкування процесів та погано лежачих товарів, має здібності в педагогіці. Вміє лаятись матом. Екстраверт або інтроверт тут не має значення – хороші будуть усі, хто справляється з переліченими вище завданнями. Потенційний керівник департаменту логістики

 Менеджер клієнтського сервісу – “руки” логістики. Це мотор, вогонь, швидкість та комунікабельність. Він примудряється прийняти та обробити всі замовлення зі швидкістю, що приводить у подив, пощебетати з клієнтами, обмінятися люб’язностями з бухгалтерією та маркетингом, пиво по п’ятницях – з відділом продажів. Це комунікатор та конектор. Його порве на частини, якщо ви посадите його за зведення облікової бази та прогнозування. Але це не про те, що він не здатний, а про те, що це зовсім не його. Звичайно, це виражений екстраверт.

 Душа логістики – це керівник. Він надихає і мотивує і як належить професіоналові переспрямовує цілі компанії до рівня кожного співробітника, досягає однакового розуміння кожним своєї ролі та відповідальності. Завдання керівника вибудувати таку систему мотивації, щоб вона була зрозумілою, прозорою, досяжною і фінансово значущою для співробітників.

 

Функція Рекомендовані KPI
Планування, прогнозування Виконання плану продажу, оборотність, рівень сервісу
Закуівлі, ЗЕД Виконання плану продажу/прибутку. Норма собівартості
Склад Виконання плану продаж. Рівень сервісу
Клієнтський сервис Виконання плану продаж. Рівень сервісу

Хтось може сказати – логістика ж не продає! Чому ж один із KPI це план продажів? – Це вірне зауваження. Звичайно логістика не продає, але вона надає іноді вирішальний вплив на виконання плану продажів і справедливо сказати, що від роботи логістики залежить що, коли і в якій кількості буде продано