Спочатку пропоную перевірити самого себе.

Напишіть есе про себе, тільки не сьогоднішнє, а те, яким ви себе бачите років через п’ять чи десять, – радить Ксенія. – Потім порівняйте з тим, ким ви є сьогодні. Подумайте, що потрібно зробити для того, щоб досягти своєї мети – не лише про стратегічні речі, а й про те, що ви зробите сьогодні чи завтра. Така нескладна дія дуже протверезить, допомагаючи зрозуміти, чи готові ви стати лідером, а також позбутися звичайних мрій, за якими нічого не стоїть.

Якщо ж ви вирішили, що роль лідера вам під силу, і ви для цього готові докласти максимум зусиль, почніть із селфбрендингу. Простіше кажучи, створіть собі репутацію. Свій власний бренд створюється за тими ж законами, що будь-який корпоративний бренд. І користь від нього та сама. Спочатку ви працюєте на репутацію, а потім репутація працює на вас. І персональний брендинг також передбачає процес просування.

 Насамперед, необхідно зрозуміти, ким ви хочете стати в результаті. Однак на цьому етапі варто відмовитись від якихось нереальних ідеальних образів. Все-таки ваша мета – досягти бажаного, використовуючи наявні ресурси. Власний бренд складається з репутації людини професійної, порядної, рішучої та заповзятливої. Зайві якості тут не зашкодять, але оточуючі не повинні в них сумніватися, тому репутацією слід дорожити найбільше.

 З іншого боку, потрібні і зовнішні атрибути бренду. Це не тільки діловий костюм, добрий годинник і престижний автомобіль, хоча значення цих аксесуарів також не можна недооцінювати. Ми ж пам’ятаємо, що зустрічають завжди по одягу, і знаємо, що ходити на роботу в джинсах та футболці можуть дозволити собі тільки люди, які вже заробили багатомільйонні статки. Їм справді більше не треба нікому нічого доводити. Втім, навіть вони не дозволяють собі ігнорувати такі зовнішні прояви особистості як жести, хода, правильно організована мова, охайний зовнішній вигляд.

 Останнім часом також важливу роль відіграє представленість у соцмережах. Якщо ви хочете бути лідером, то маєте бути готові до того, що увага до вас з боку інших буде підвищеною. Як мінімум, не дозволяйте собі зайвих вольностей в Інтернеті, а також не варто виставляти свої фото на морі, на шашликах, у лазні та інші зображення, особливо ті, яких згодом ви і самі захочете позбутися. Думайте, що пишете та як себе показуєте.

 – Створивши власний бренд, ми отримуємо можливість керувати очікуваннями інших людей щодо себе, – каже Ксенія Валієва. – Чим якісніший ваш бренд, тим більш конкретне та однозначне сприйняття вас, як спеціаліста оточуючими, тим більша довіра до вас виникає. Для кар’єрного зростання залишається лише просувати свій бренд. Не соромтеся виступати на зборах, шукайте неформального спілкування з важливими для вас людьми, не втрачайте нагоди пропіарити себе в компанії. Лідеру не варто забувати про те, що якщо він не створить собі правильної репутації, оточуючі зроблять це за нього. Тільки якими якостями нагородять вас сторонні, якщо пустити процес на самоплив – це вже важко передбачити.